سایت حمیرا ستارزاده : سالروز پر کشیدن دوست بزرگ شهر ما احمد شاه مسعود

باز 18 شهریور سیاه فرا رسید
در 18 شهریور 1381 خواجه بهاءالدین ، استان تخار، افغانستان احمد شاه مسعود به شهادت رسید .
آن زمانها من فقط شوکه شده بودم همیشه به شخصیت و دیسیپلین ایشان احترام می گذاشتم و وقتی از سایتها و نوشته های مردم افغانستان فهمیدم احمد شاه مسعود از دوستان بزرگ شهر ما ارد بزرگ بوده است از طرفی عمق غمم بیشتر شد و از طرفی خوشحال شدم که بین دیار پنجشیر و شیروان رابطه ایی فراتر از همزبانی و یکدلی تاریخی مشترک بین ملل ما است .

http://musecrafters.com/uploads/k/ketab/5344.jpg



یاد و خاطره احمد شاه مسعود ((شیر تنگه پنجشیر)) را گرامی می داریم .
روحش شاد



شعر قشنگ نرگس جان در این مورد که در بخش نظرات بود :

نرگس -10ساله از شیروان گفت...

((احمد شاه مسعود))



یه شب یه خوابی دیدم

بالای کوهی بودم

یه مردی رو من دیدم

داشت از اونجا می گذشت

من فکر کنم که انگار

روی هوا راه می رفت

مردی استوار و قوی

با یک لباس رزمی

بهش گفتم : چطورید؟ اینجا را می شناسید؟

یه وقت دیدم که اون مرد

لبخند خوبی رو زد

نورانی تر شد انگار

یهو به آسمان رفت

منم از خواب پریدم

مامانمو رو کنارم دیدم

ازش من پرسیدم

مامان امروز چه روزیست؟

پرسید : برای چه نازنینم ؟

منم خوابمو گفتم

مامان دستی به مویم کشید

دخترکم آن که دیدی

شیر پنجشیر بوده

شجاع و دلیر بوده

دوست بزرگ شهر ما "ارد بزرگ" بوده

خوشحال شدم من امروز

چون رفته ام به پنجشیر

می تونم به دوستانم بگم

منم پنجشیر رو دیده ام


18 شهریور سالروز شهادت احمد شاه مسعود



برگرفته از : شیروان شهر ارد بزرگ و شیرکوه
http://beautiful-shirvan.blogspot.com/2010/09/blog-post_09.html

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

The key to great secrets is not in a little depth. -The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

انجمن اینترنتی جوانان شهر دشتی : سخنی از بزرگان

سایت جامعه مجازی iran20 : کورش کیست؟